dum och ung

om att bli stor


Jag är livrädd för allt egentligen.
Om jag skulle skriva en lista skulle den aldrig ta slut.
Vi kan istället bocka av några saker jag inte är rädd för




___ space




först tänkte jag att det skulle se ut ungefär såhär

böcker
musik
katter
vogue
en varm nacke
franska vinyler i hans etta
hans händer om mig



jag tror jag får reducera detta. när jag tänker närmre på saken är jag lika livrädd för bra böcker som för dåliga. om inte mer rädd. allt som kan beröra mig, förändra mig. jag är rädd för förändring hur mycket jag än välkomnar den. ber på mina bara knän. samma sak med bra musik. dålig musik kanske borde stå med. den kan man i alla fall skratta åt.

egentligen är dem tre sista punkterna störst sanning

jag visste inte att allt kunde kännas så lätt.
ska det inte vara något stort hål inuti?
ska det inte vara jobbigt och tvåsamhetsaktigt och neurosaktigt panikaktigt
nej



____ space





2011-11-13 @ 22:42:19 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0