dum och ung

att födas. 2

eller: det rör sig snarare om en konfrontation, och att jag gömmer mig där

"åh snart är den här, eller vänta, den är här redan, sommaren!"
sommaren, solen. solen som värmer alla men dina händer värmer mig mer.
ja, jag vill hoppa ini det, dyka ner i allt som väntar mig, ta tag i det jag borde.
men immanensen tar tag i mig innan och jag vet inte hur man gör när man vänder på allt,
börjar om på nytt
nej, jag vill inte hoppa ner i skiten igen, i smutsen och klådan i halsen men det verkar som om det är där man fastnar. ständigt.


jag verkar bara inte kunna integrera i eran verklighet
jag är observatören, den som ser allt men inget säger
och jag skäms




"people feel less lonely thinking they are others like themselves
relativeness.
it is smart to keep things relative.
perhaps that is why, communism was beautiful
perhaps that is why koreans are so fascist
a sense of belonging
under a
facade
over a
facade
hidden and exposed
violence
so what
so what
really what’s the point
is complexity beautiful?
is ignorance beautiful?
is isolation beautiful?
maybe.
maybe not.
reject it or reject it not"
2011-05-03 @ 00:24:38 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0