dum och ung

Klosett

Idag har jag lyckats med en jävligt näst intill omöjlig grej. Efter att jag och Madeleine fikat kände jag mig ganska nödig och begav mig till caféts klosett. Där, efter att äntligen fått lätta på trycket tänkte jag vara extra trevlig mot mina medmänniskor som jag tänkte antagligen stod på kö utanför (vilket de inte gjorde tack o lov) och använda toaborsten. Sen går resten i en märklig fart. Helt plötsligt står jag med borstskaftet i handen och själva borsten har halvt spolats ner. Där ligger den sen och ser ledsen och smutsig och inte alls särskilt fräsch ut. Övervägde i några sekunder att på något sätt försöka få upp den. Sen kom jag på att det var typ fjortonhundra andra människors bajs på den och att dem inte får lön för intet på stället. Gjorde sedan mitt bästa för att se oberörd och inte nybajsad ut när jag gick därifrån. Nu sitter jag på bussen hem och börjar känna av en vag känsla av dåligt samvete mot den stackars människa som förväntade sig ett vanligt toabesök men istället fick gå till kassan och säga att "någon" låtit toaborsten ligga kvar. De kommer givetsvis att förstå att denne någon är mannen eller kvinnan som står framför dem. Den lögnen går ju ingen på.
2011-01-14 @ 17:09:53 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0