dum och ung

om någon frågar

 


jag har en vän
som har en tjej
med ett bambihjärta
han kommer ta hand om henne
tills de dör
eller tills någon släpper taget
men det gör de aldrig
och det är sånt
sånt som håller ihop en
när allt annat går sönder
han kallar henne bambi
hon är skör som en tråd
benen skakar till ibland
ovanför marken där hon går


själv har jag aldrig letat
letat efter någon att titta på
det enda jag begärt
är att få vila i någon
jag tror jag hittat honom nu
han heter inte någon
han heter sensommar och höst
en sån som inte flyr undan
jag tror jag vill vara med honom alltid
alltid är ett så svårt ord
det pågår så länge
det är alltid
och alltid är ingenting egentligen
för jag vill vara med honom längre än det

om inget utav detta är kärlek,
om jag och min vän bara inte vet bättre
då vet jag inte vad kärlek skulle vara
kärlek är att
vilja hålla någons hand
och inte släppa taget
kärlek är att ligga vaken
istället för att sova
när verkligheten helt plötsligt
är bättre än drömmen
kärlek är att vilja dela allt
att tro att man ska dö om man måste vakna till en morgon utan honom

det är kärlek

2010-10-18 @ 19:23:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0