dum och ung

"it doesnt have to be beautiful, unless it's beautiful"

I dag är en underlig dag. jag börjar tro att jag har minst 4 personligheter. tänk att det vore kanske positivt om det inte var för att de lägger krokben för varandra, sliter den ena i håret och sparkar den tredje i magen medan den fjärde redan ligger på marken och spyr.

hela kroppen säger åt mig att gå utanför dörren, gå på promenad! njut av sommaren och allt det vackra i vardagen! men kallas det inte vardag för att det ser ut som precis var dag? min vardag här hemma är en film på tvn, glömma plikter och förbindelser och oroa mig över min (någostans) befintliga framtid. som ska komma, väldigt snart. ibland tror jag allt att den knackar på ytterdörren. och vardagen är inte menad att vara vacker. då skulle semesterdagarna eller natten i dina armar inte vara sådär vackert alls. utan bara som vilken dag som helst, som var dag.


köpte nyaste numret av cosmopolitan på willys förut (exotiskt) '
tänk att man kommer till en viss gräns (fast än man inte tror det!) i ens liv då man börjar inse att deras självförverkligande råd och rön faktiskt kan hjälpa en. med rätt inställning. för det är ju det, jorden blir en ganska fin plats att bo på. med rätt inställning.

läste precis att päls är en stor notis i modevärlden till hösten och vintern igen.
jag bara ber till högre makter att människor för en gångs skull tänker med hjärtat. eller att de bara har något över huvudtaget. och snälla, argumentet att vi bar päls och klubbade ihjäl djur på stenåldern håller inte.



nu har jag inte tid ensam med mina tankar längre tydligen.
min syster var tvungen att komma hemifrån, och då är hit ett bra ställe att rymma till.
jag tror de har problem, hon och mannen hennes.



(för en gångs skull är det jag som flyger ovanför marken lite.)



2010-07-27 @ 20:35:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnéa

du skriver väldigt träffande

2010-07-28 @ 20:53:56
URL: http://imnotfinished.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0