dum och ung

another day

Man vill beskriva hur vacker världen är tills man en kväll inser att den är ful. ful, grym och bara otillräcklig.
man vill skriva om hur människor får en att bubbla utav lycka, tills man en dag vill spy över alla som kommit med löften och sedan brytit dem i tusen bitar minst, mitt framför ögonen på en.


man vill berätta om hur vacker han var, ståendes naken framför mig på golvet. man vill, MAN VILL, tills man till sist fattar att han är precis som alla andra. en idiot, en pojke fast i en mans kropp och ber ingenting mer än att få bli avsugen sen inte ens ett god natt eller en blick. bara svettig hud mot varma kuddöverdrag.
man inser då och önskar att man hade slagit ihjäl någon på plats. att människor kommer alltid svika en, och jag kommer alltid svika själv. man lever aldrig som man lär och det finns inga ursäkter längre.
och man inser att han inte var vacker den natten, och inga andra nätter för den delen heller.
man inser att han var ett äckel precis som alla andra. precis som mig själv. ett jävla äckel som tigger om att få bekräftelse. eller bara få knulla. för det är väl det allting går ut på? vi är trevliga i kön till bankomaten, tänker att om jag är extra klämkäck idag får jag ligga. då kommer han ligga med mig! någon låtsas bry sig om vad jag gör om dagarna när han bara vill sticka in den sen gå därifrån.


"man accepterar det man inte kan förändra" den som någonsin kom på det citatet borde skjutas. eller plågas i hundratals år. jag accepterar inte att du ger mig en värld sen tar den ifrån dig när du går. jag accepterar inte att folk våldtas när de går en lång ensam väg hem i mörkret. eller kanske mitt i stan med publik som accepterar det, tänker kanske att de inte kan förändra flickan som får kuk i mun och grus i håret tänker att det är bäst att acceptera att så är världen, detta är 2000-talet. då får man skylla sig själv om man har för kort kjol.



och du borde skjutas med, för den delen.





2010-07-11 @ 01:02:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: smultris

jag lläser och blir så full av ord, av tankar, av saker jag vill säga dig men så stoppar jag mig och konstaterar att jag vet ju inte om detta är en verklighetsbaserad text, en självbaserad text eller bara en tanke om världen idag... jag vet inte mycket jag...



men jag vet att det du skriver berör... som alltid när du skriver.

2010-07-11 @ 21:02:57
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Frida

Finaste smultris.



nog var det väl ordbajseri men menade vartenda utav det jag skrev i går kväll, och gör det fortfarande. är väl inne i en ganska bitter period helt enkelt! och världen är bra hemsk.



hoppas allt är bra med dig!

2010-07-12 @ 02:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0