dum och ung

21.21

Jag är upprörd och ledsen ända in i mitt inre. 

Mitt hjärta vill lägga sig på golvet och pumpa sina sista slag när jag tänker på det. 

Men den största delen av mig vill få människor att bli medvetna om vad deras vanor och deras val i vardagen kan göra. Eller inte göra. 

 

Egentligen känner jag bara för att skriva tiotusen helvetesord och ge folk som inte förstår bättre ett nackskott just nu, jag är förtvivlad och förbannad på världen,

på att folk inte bryr sig för de lever i sin trygga lilla bubbla. 

Ni ska veta att en jävligt vacker dag så spricker den. 

Jag hoppas innerligt att den dagen kommer snart. 

 

 

När mitt lilla hjärta ligger bredvid mig här i soffan och småsnarkar, 

snuttar på mitt finger för att tillslut titta upp på mig med sina stora blåa ögon,

så har jag så ännu svårare att förstå.. Att förstå hur människor som gullar med sina husdjur sedan sätter sig och mumsar i sig revbensspjäll med gott samvete, ser på ett jägarprogram om några machogubbar som påstår att naturen inte kan sköta sitt, utan att man tvunget måste skjuta över 80 000 älgar för att de inte ska bli för många ... att folk bär päls och sedan ser en gullig kanin i djuraffären som de såååå gärna vill ha, vadå? De har ju redan en på sig för fan? 

 

åh... jag kommer nog bara balla ur nu. 

Bäst att jag slutar här kanske. 

 

Hejdå. 

2009-09-09 @ 21:21:58 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erika

Känner mig lite träffad här. Min pappa är ju jägare som sagt och vi äter oftast älgkött till middag. Men samtidigt är det inte bara jägarna man ska skylla på, det är ju regeringen som bestämmer hur många älgar eller djur överhuvudtaget som ska skjutas. Vem som helst får ju inte bara gå ut i skogen och skjuta vilt omkring sig. Om det inte finns jägare, ska då veterinärer åka runt i skogarna och avliva djuren där? för jakt kommer alltid finnas kvar. Men jag tycker inte man ska skylla på den enskilda personen då det är så mycket annat som spelar in. Sen om man väljer att äta köttet eller inte är en annan sak.

2009-09-09 @ 22:34:48
URL: http://erajka.blogspot.com
Postat av: Frida

Jo jag vet att det regleras varje år hur mycket som får skjutas, men antalet ökar hela tiden. Tycker det är sjukt.



Sen så är jag väldigt bitter i kväll efter att ha läst för mycket --

2009-09-09 @ 22:44:02
URL: http://winterlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0