dum och ung

2

 

 

 

Jag mår bra ikväll, det gör jag. Jag mår bra och har skrattat hela dagen, det värker till och med lite i magen.

Det har varit klarblå himmel hela dagen, och inte ens när jag var på väg från bussen hem vid halv sju var det mörkt. Solen hade inte hunnit gå ner än.

Det har varit en precis såndär dag då allting känts lätt. Mycket lättare än molniga dagar.

 

Men det märks så tydligt, att även fast jag känner mig mycket bättre och friskare,

även fast jag slipper det dåliga samvetet efter varje måltid, så ligger det under och gnager ibland. 

Jag vet att jag inte är tjock, jag vet nu att det inte spelar någon roll, att det inte hänger på vikten.

Men det verkar som om en del av mig vägrar släppa det. Så korkat.

För nyss när jag äntligen tvättat bort mitt smink stod jag där, likgiltig!!!!!! framför spegeln, drog i ansiktet hit och dit. 

"Har jag inte blivit lite rundare i ansiktet? aa det är klart, har ju ätit ganska mycket de senaste dagarna.." 

Jag gör mig själv ledsen. Så töntigt, tänker jag någon minut senare, och försöker släppa det. 

 

Jag sätter ett stort + för mig idag för att jag redan slutat älta det, och en liten kram till mig själv. 

 

 

 

Nu

2009-03-19 @ 20:16:58 Ord Permalink


Kommentarer
Postat av: smultris

du är så vacker flicka...

2009-03-21 @ 13:00:15
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0