dum och ung

3

 

Och en dag står han där utanför ber mig älska utan hjärta bara ta honom och 

 

jag kan inte

 

 

 

inte med regn innanför bröstet inte med ett vattenfall innanför ögonen och ständigt

en pulserande muskel som snart inte orkar mer 

 

 

 

 

alltid denna längtan om något som inte finns något som dröjer vaknar dagen efter med bly i kroppen

kaffet på nattduksbordet luktar i rummet och 

 

det går inte 

 

orden böjer sig på mitten går av och jag med

jag går också av

 

 

som ett grässtrå i vinden ett urverk i tiden jag går av 

 

och alla andra med. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

någonstans i staden flyttar dem sina sista väskor smyger ner minnen i bananlådorna

tror att det ska göra någon skillnad om den nya lägenheten har plats för två i sängen

 

vi somnar alltid ensamma ändå.

 

 

 

du vid sidan om jag framför böckerna framför orden som svider

som jag vill ge dig 

 

men inte kan 

 

 

 

 

som om luften inte var vår att andas

 

 

(och vi packar väskor vi också)

 

 

tills vintern äntligen har somnat.

 

 

2008-12-15 @ 17:24:58 Permalink


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vad önskar du dig i julklapp? :)

2008-12-15 @ 17:28:36
URL: http://baarajaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0