dum och ung

gärna en skiva surlimpa med lite gråtsmör på tack

Jag kan ju inte påsto att man har direkt tråkigt på jobbet. Människor är för lustiga asså. (inkl jag själv..)

jag: ... blabalblabla.. så brukar du kika i ditt orangea kuvert?
man: Du! jag ska tala om en grej för dig! Min fru, min fru klippte håret kort, färgade det rött,grönt, svart.. vad vet jag! Sen åkte hon till Afghanistan!
jag (ställd, ingenting att svara): "hehehehe"
man (asbitter och sur): hur ska jag ta det där?!?!
jag (fattar noll): ´nej det var ju lite lustigt!
man: Du, om du ska få min tid ska jag ha din, lust att leka psykolog eller??????

sen sa jag tackohej och la på. Nu är jag rädd att han ska plinga på dörren och tvinga mig ha terapisessioner med honom.

Sen gjorde jag en rövklanting grej. Rekommenderar ingen till att förhasta sig och TRO att man lagt på luren.... kanske har man inte det. Kanske får man då bita i det sura äpplet och känna sig som en röv resten av dagen.
Pratade med en ovanligt trög och jobbig människa. Funderade hela samtalet om hon var typ gravt alkoholiserad eller bara naturligt tappad bakom vagnen. Precis när vi avslutat och jag TROR att jag lagt på utbrister jag i ren desperation efter ett meningslöst samtal "AHHHHH VILKEN EFTERBLIVEN MÄNNISKA" varpå jag hör ett "JA" från andra sidan "luren." Ville lägga mig ner på golvet och sjunka under jorden. Fyfarao vilken elak människa jag är. Genast insåg jag detta, la på och skrattade ett nervöst lååååååångt skratt. Berättade högt och tydligt för alla vad som hade hänt och roade dem. Då jag hör "HALLÅ DU FÅR JU LÄGGA PÅ???"


.....
SE ALLTID TILL ATT LÄGG PÅ LUREN ORDENTLIGT. JAG ÄR OVANLIGT KORKAD OCH GJORDE DETTA MISSTAG TVÅ GÅNGER PÅ TVÅ MINUTER. UNGEFÄR.


Sist men inte minst. VARFÖR köper man detta brödet?
Försöker föreställa mig mor och far ståendes på maxi vid alla bröden "hmm, ska vi ta de här runda polarkakorna? kanske toastbröd? eller NEJ, Thomas, titta här! Surlimpa, DEN TAR VI!"

Så, om jag imorgon bitti efter att ha ätit en bit surlimpa inte skulle dyka upp lagom i tid till jobbet kanske det beror på ovanliga problem i matsmältningssystemet. Kanske ovanligt sur i magen.

2010-11-29 @ 23:03:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0