dum och ung

om alla val som måste göras

Låt aldrig någon få dig att tro att du inte förtjänar att må bra, låt aldrig någon trampa ner dina fina blåbärsstigar med smutsiga stövlar utan att visa dem efteråt. låt aldrig någon tala om för dig vad du borde göra med ditt liv. vår tid här är allt för kort och värdefull för att lyssna på vad andra tycker du ska göra med ditt liv.

jag är så trött på alla krav. krav som förvisso inte sägs högt mellan dessa väggar utan som viskas, läggs in i meningar mellan rader lite här & där. som för att det skulle påverka mig till att välja min väg när allt ni gör är att dra mig mellan två punkter. att borde och att vilja.


ni ska få se att min väg är inte er väg.
men den är förjävla bra för det.

2010-07-29 @ 21:45:04 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0