dum och ung

om en bra kväll

ikväll är jag odödlig. oövervinnlig. mute på tvn och helt plötsligt en STOR skärm att tumbla på ...
ok. jag dog inte igår kväll, allt gick bra. jag var mina tankar. jag var mina tankar och just därför kanske jag till och med vågar säga att det var den bästa kvällen i hela mitt liv, just för att jag inte lät mig själv gå ner djupare i det negativa för en gångs skull. att bara vara närvarande.
 så detta var alltså vad närvaron gjorde för mig igår:

1.drack "alldeles för många öl." det vill säga trivdes och brydde mig inte om något annat.
2.sjöng av hela mitt hjärta tills det nästan gjorde ont. på ett bra sätt.
3.skakade hand med Jerry Boman (som jag inte visste vem det var tills för typ en månad sen.. fail) som sa att han verkligen såg fram emot att se oss, och sedan filmade allt!
4.satt inklämd mellan Brian och Henrik Berggren (som dök upp från typ ingenstans?) och försökte att inte känna mig allt för cool som satt bredvid den lätt neurotiske (förlåt) fd bdsångaren och snacka om vanliga jobb
5. fick höra komplimanger som till exempel att vi var bättre än både velvet underground och my bloody valentine
6. fick lyckorus när jag titta på Anton och insåg att det bara är jag som har turen att få somna bredvid honom om kvällarna
7. pratade om london. på ett fint och bra sätt. ett sånt sätt som ger mig pirr i magen. ATT VÅGA ÄR EN BRA SAK

...... om en bra kväll var detta alltså. kanske den bästa i mitt liv. jag har i alla fall kommit fram till det viktigaste och det är: låt aldrig någon få dig att tro att du inte förtjänar att må bra. det gör du. ALLTID!



2010-12-19 @ 23:42:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0