dum och ung

00.40



och jag sitter i hans säng och håller i boken han läser just nu. tänker på att bladen jag tar i har han nuddat för bara ett x antal timmar sedan. den mjuka pärmen har han hållit i sina stora varma händer.

meningarna, styckerna jag läser. han har läst allt. uppfattat. tolkat. det är sånt man gör. läser och tolkar. långsamt skjuter man sin världsbild åt ett lite annat håll. eller längre åt samma.


jag vill in i boken slicka i mig sidorna och orden
riva ut bladen och smeka mig med dem
jag vill ha spåren han lämnar efter sig över hela min kropp
att det ska fastna där och att han ska vara utanpå och inuti och överallt där jag är.
jag vill tänka hans tankar.
tränga in i hans huvud. vila inuti hans bröstkorg.

jag vill slicka av svettet från kroppen
känna det salta på tungan
allting han tar i eller är blir heligt
heligt framför mig.

suktar
åtrår
vattnas

en skör tråd det där vad som är sund eller osund attraktion

ibland när han tar tag i mig blir jag alldeles stilla
kanske är det ögonblicket


jag vill behålla det.




och jag är alltid sån. antingen eller. inget mitt emellan.
alltid antingen eller:

tom
likgiltig
avskyr
äcklas

eller

besatt
passionerad
lätt
regn i luggen som inte gör nåt inte ens


stör

2011-11-19 @ 00:50:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0