dum och ung

21.05

och så är det den här
den hårfina gränsen
vad är okej
vad ska packas ner
när ska man packas upp igen
köttbitar och i tusen delar

Farmor sa häromdan att hon såg något annat i mina ögon, en gnista hon inte sett på hur länge som helst och jag förstår inte
försöker hitta mönster eller sluta tänka om tankar men ändå
att det skulle vara möjligt
är det bättre såhär
kommer det bli bättre såhär

saker som varit så stora innan blir plötsligt så små och jag växer i skiten på något sätt, blommar redan mellan asfalten och vågar på något sätt andas igen. andas och inte hålla in magen och ihop med knytnävarna
men så allt annat
cold is comfort, comfort is cold


imorgon åker jag till stockholm
tänker tågtankar
tänker på mig själv

2011-08-31 @ 21:05:18 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0