dum och ung

Att klä i ord no1

 

 

 

 

 

 

- men titta ut genom fönstret! hela världen är poesi, hela staden och fotbollsplanen bakom fritidsgården. våran nya tjocka granne med träskor som du hatar, till och med han kan bli vacker om man klär honom i ord

 

alla klär vi i rätt ord

 

tänk om jag kunde skriva om världen från början, kapitel ett, precis som poesi

 

från scratch 

 

 

 

han hör inte. eller så kanske han hör, han diskar i varje fall.  bland tekoppar och spagettihögar söker jag honom, han jag tror ska finnas där i alla fall ibland

 

 

men jag har lärt mig nu 

 

det finns de som klär i prinsessdrömmar, de som vågar hoppa till och med till världens ände utan att ångra sig titta bakåt ens 

 

men inte han 

 

 

och redan vid lunch hans ryggtavla mot soffryggen mitt hjärta utanför fönstret 

2009-02-23 @ 23:28:31 Vi klär alla i ord Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tycks om min kvällsoutfit?

Godnatt :)

2009-02-23 @ 23:33:22
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Jillie

Vackert, mycket vackert. Sv: Jag kan nog hålla med det i det där, personligen har jag någon sorts fetisch för ryggar så kan nog se de som konst i de flesta lägen men jag förstår vad du menar.



Jag har precis postat ett inlägg om kvällens status - det känns lite sådär halvdant, lite så där "va fan gnäller jag om - jag har det ganska bra", men ändå smyger tankarna fram, om att man skulle kunna ha det bättre, kunna gå på vackrare vägar, klä sig i vackrare ord som du uttrycker det.

2009-02-23 @ 23:37:38
URL: http://brieost.blogg.se/
Postat av: Angelica

tack, budandet är tyvärr slut med den är fortfarande till salu haha ;)

kram

2009-02-24 @ 19:26:48
URL: http://angelicabe.blogg.se/
Postat av: Jillie

sv: Det gäller att prioritera - att gnälla om rätt saker och se världen positivt. Men ibland behöver man nog gnälla lite också tror jag. lite tråkigt att det blir då det faktiskt är ganska okej i mitt liv.



Jag hamnade framför The Black Knight och jag gillade vissa delar, men kanske inte riktigt min sorts film men jag tyckte inte att det var slöseri med min tid och då är jag nöjd.



/Jillie

2009-02-24 @ 21:36:20
URL: http://brieost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0